facebook.jpg

There are no events at this time
banner 3 site.jpg

Activiteiten

Met de muziekvereniging zijn wij present bij allerlei activiteiten, zoals de sinterklaasintochtens, optochten, koninginnedag, serenades bij jubilea en op kerstochtend zijn wij te horen in de dorpen Bierum, Spijk en Losdorp.
Ieder jaar geven wij minimaal één concert met een bepaald thema. Deze concerten worden altijd druk bezocht. Ook spelen wij een aantal keren per jaar tijdens kerkdiensten om de samenzang te begeleiden.

Om als muziekvereniging te bestaan hebben we ook inkomsten nodig. Daarom hebben we jaarlijks diverse acties, zoals de notenactie en de bloemenactie.

Kortom, we zijn heel actief op verschillende gebieden en laten zoveel mogelijk van ons horen.

Kerstochtend:
Al ruim 15 jaar trekken leden van muziekvereniging CBS op de ochtend van 1
ste kerstdag al vroeg door de dorpen Bierum, Losdorp en Spijk. Na een gezamenlijk ontbijt met thee of koffie en kerstbrood vertrekken de groepen te voet door de dorpen en spelen in de stille ochtend kerstmuziek onder diverse lantarenpalen. Wakker worden met kerstmuziek en nog even weer in kunnen dommelen, beter kan kerstochtend toch niet beginnen.

Serenades
Zoals u wellicht bekend is brengen wij, als Chr. muziekvereniging CBS, regelmatig een serenade aan bruidsparen die hun 50, 55, 60, 65, 70 jarig huwelijksdag mogen vieren. Wij zochten in het verleden altijd contact met kinderen, familie of vrienden om te weten of een serenade door het bruidspaar op prijs zou worden gesteld. En zo ja, waar en wanneer we die serenade dan zouden komen brengen.
De gegevens van bruidsparen en hun huwelijksdag werden ons via de gemeente verstrekt. In verband met wet op privacy mag dat tegenwoordig niet meer. Wij willen wel deze traditie voortzetten. Wanneer u, uw ouders, uw familie of goede vrienden, binnenkort een van de bovenstaande jubilea vieren, u/zij woonachtig bent/zijn in de voormalig gemeente Bierum en een serenade door de Chr. muziekvereniging CBS op prijs zou(den) stellen, laat dit ons dan vroegtijdig weten via  Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft JavaScript nodig om het te kunnen zien. .

OVER ONS